Listen, learn and… enjoy!

19 Februarie 2008

adrian-cantaretIubita mea mi-a adus aminte zilele trecute fara sa vrea ca… „muzica e cea mai frumoasa descoperire din lume”.

Taurian din fire as fi vrut s-o contrazic fiind o afirmatie prea greu de demonstrat si felul in care a zis-o era mult prea degajat dar… dar… am cazut un pic pe ganduri in schimb si in cele din urma mi-am dat seama ca s-ar putea sa aiba dreptate. Intotdeauna are : ) insa de data asta incepusera sa ma loveasca din toate partile argumentele care-i favorizau parerea ei sincera si spusa atat de simplu.

First… mi-am adus aminte de un citat care zicea ceva de genu’… „muzica este singurul lucru pe care nu ti-l poate lua nimeni”. Evident, acel cineva care a spus asta (nu mai tin minte carteaa… ahh… cred ca Paler ceva) se referea in primul rand la gandurile pe care nu ti le poate lua nimeni insa contextul in care era scrisa treaba asta descria situatia unui om privat de orice libertate muzica memorata fiind singura alinare/medicament/prieten/etc.. Am simplificat prea mult ideea insa nu mi-as consuma prea mult tastele pe teoria asta, desi este perfect adevarata, fiindca sunt multe alte atributii ale muzicii care ne fac sa traim viata altfel si care poate au impact mai mare asupra caracterului nostru.

De exemplu… sunt convins ca majoritatea dintre noi, indiferent de generatie, la un moment dat ne-am definit printr-un stil sau altul de muzica pana la o anumita varsta si chiar dupa. Si prin asta ma refer la felul in care ne-mbracam, felul in care vorbeam, felul in care priveam lumea uneori convinsi mai mult decat trebuia ca anumite versuri sunt reguli de urmat, felul in care mergeam pe strada, cu alte cuvinte… ma refer la atitudine.

Eu n-am prins vremurile Beatles, Abba sau Elvis dar… pot sa relatez despre vremurile Michael… unde vedeai atat fete cat si baieti imbracati ca el, imitand uneori gesturile lui si daca ar mai fi avut succes fraieru’, cred ca ar fi inceput si sa mearga stil moonwalk.

Copil fiind, usor de influentat eram… asa ca eu am devenit fan Depeche, sormea avand un rol decisiv in formarea obsesiei mele care m-a marcat pe viata. Am purtat insigne, am cautat sa-mi iau blugi de depecher (dar nu prea mi-a iesit), am consumat o librarie intreaga desenand trandafiri si DM-uri pe banci si ghiozdane, aveam biroul plin de abtibilduri din Bravo si Popcorn, i-am cerut chiar si frizerului sa… mi-e rusine : P… sa ma tunda „depeche”. Radeti voi, radeti… dar eu eram mic si naiv si, cine-si aduce aminte stie ca tot pe vremea aia se purta tunsoarea „bros” care era preluata de la membrii trupei Bros, alte vedete pe vremea aia. Asa ca, urmand indicatiile lui Ratza, un prieten inca la fel inspirat cand vine vorba de caterinca, am fost la frizer si, odata suit pe scaun i-am zis cu juma’ de gura: „vreau sa ma tundeti depeche”. Nici n-a ras ala, nuuuu… Mi-a zis omu’… „Hai las ca te tund eu baietzeste asa cum trebuie!”. Si acum regret ca nu i-am zis, ca de obicei, sa ma tunda bros. : D Comica era insa si dusmania de pe vremea aia dintre depecheri si rockisti si ulterior dintre depecheri si „roxetisti” :)) .

Iata-ma pe mine la una din intalnirile cu baietii (sry, n-am putut sa ma abtin  :D).
Intalnire cu Depeche Mode

[cui nu-i plac listele lungi sa sara peste urmatoarele 2 paragrafe]
Daca ar fi sa incerc sa-mi aduc aminte cronologic as putea sa zic ca la vremurile respective, mi-au trecut pe la urechi, lasand macar o nota muzicala acolo, printre altii Pet Shop Boys, Haddaway, Milly Vanilli, Bananarama, 2 Unlimited, C&C Music Factory, Backstreet Boys, Phil Collins, chiar si popogheiu de Elton John, Duran Duran, Madonna, Rod Stewart, Brian Adams, Tina Turner, Ace Of Base, Toni Braxton, Lou Bega, Enigma, Kaoma :)) , Mc Hammer, Mr. President (pe care ulterior m-am decis sa-l asasinez), New Kids On The Block (astia erau belea :D), Puff Daddy, Rednex, Seal (hoca), Snap!, UB40, Aerosmith, Bon Jovi, Nirvana !!!, Guns N’ Roses, Scorpions, Sound Garden, Foo Fighters, Garbage, Oasis, Offspring, si tatici nemuritori gen Queen sau Radiohead, Red Hot Chi … am obosit… mai erau multi… mult prea multi… ai dreaq’ guristii astia. Vreau sa zic ca daca ma puneti sa va cant ceva de la vreunu din astia mi-as aduce aminte imediat o melodie, doua fiindca se chinuiau parca mai mult decat astia din ziua de azi cand scoteau ceva pe piata. A… am trecut chiar si prin BUG, RACLA, DHJ, La Familia sau Parazitii… si poate ca dupa toti astia nu puteti sa ma condamnati ca ascult Zale.

Cu toata lista de mai sus… in ziua de azi o sa gasiti la mine in calculator doar… Depeche, Massive Attack, Ekova, Indian Ropeman, Queen, Radiohead, Lenny Kravitz, Bjork, Death in Vegas, Electric Brother, Matze, Suie, chiar si un pic de Eminem, Faithless, Fatboy Slim, Garbage, Bregovic, Fanfara Ciocarlia si Tarafu Haiducilior, Gorillaz, Groove Armada, Harry Belafonte, Linkin Park, Mr. Scruff, Oasis, Paraziti, Ombladoni si Chei, Partizan si Timpuri Noi, Pink Martini, Raku, zale, Robbie Williams, Robert Rodriguez (ca u believe it?), The Roots, Roots Manuva, SOD, Shukar Collective, Timbaland si Zdob si Zdub.

As u can see… imi place o ciorba de trupe si cantareti asa ca nu va condamn daca vi se pare ca am gusturi de kkt. Pur si simplu nu-mi pasa. : ) Asta e muzica care ma face pe mine sa ma simt bine, care ma face sa uit de griji, probleme sau lipsuri uneori, care imi face drumurile prin Bucuresti mai putin de kkt decat fara ea in casti, care uneori ma si inspira si ma face sa lucrez mai bine, care parca uneori ma intelege mai bine ca oricine si care acum, la 26 de ani, ma reprezinta (trageti cortina si stergeti lacrimile).

Am incercat sa-mi imaginez cum ar fi fara muzica dar e absurd sa faci asta, nu ai cum sa-ti imaginezi asa ceva. Eu zic ca muzica e printre singurele lucruri comune tuturor si poate singura care ne mai aduce aminte uneori ca avem o viata care trebuie traita cat mai bine! Sa traiti… albine!

6 Responses to “Listen, learn and… enjoy!”

  1. Karelia Says:

    Hehe… ce vremuri si ce amintiri! Nu o sa uit niciodata „razboiul” rockerilor cu depesharii, bataile reale din romana dintre rockeri si depeshari pe probleme de maxima seriozitate cum ar fi ca bocancii din moda depeche sunt luati din moda rock :)) Dar….eram tineri, inocenti, credeam in ce vroiam noi…..nici noi nu stiam in ce, important e ca noi credeam :))
    Chiar daca unii nu raman rockeri forever si cu varsta nu mai asculta nush ce metal, asculta un stil mai „moale”, ca de, maica, varsta si decibelii nu se impaca :)), tot MUZICA asculta.
    Si uite asa….am vazut un concert Depeche greu de uitat, 2 concerte Amorphis la fel de extra, si nu ne-am mai batut din cauza modei sau mai stiu eu ce motive stupide. Am evoluat sau numai ne-am maturizat :)
    Am citit intr-o carte……..nici eu nu mai stiu autorul, ca „muzica este alinarea sufletului”. Eu cred ca exact asta este, indiferent de stil.

  2. ratza Says:

    Adriane – am gasit unu’care chiar tunde depesh!!! fara caterica – daca te mai intereseaza conatxseazaliniutzama.

    Ratza

  3. Adrian Says:

    I will have REVENGE!!! :P

    Nice to see u here Ratza… iti place poza cu baietii? :D

  4. Florina Says:

    Muzica este salvarea, ne defineste, ne inalta spiritual

  5. ratza Says:

    hmmm… daca largeai cadrul eram si eu in dreapta lui Fletcher..

  6. lady_gryphon Says:

    pe la 1990 eu purtam blugi taiati, o camasa alba de-a lui tata, care iesea de sub scurta neagra de piele, ma fardam doar cu dermatograf negru si la ochi si pe buze- stil the cure- nu aveam alte bijuterii decat o cruce de vreo 15 cm din argint pe un snur negru. asa ca ma putea afisa cu fruntea sus si in grupul depesharilor- inca sunt indragostita de david :-), si in trupa rockerilor (de iron maiden n-a zis nimeni nimic, asa ca zic eu: „7th son of the 7th son” ramane in top 5 best albums pentru mine si amu la 37 de ani :-), pentru ca imi placeau cu adevarat si unii si altii. tot ce mi-a placut vreodata cu adevarat inca imi place, doar se mai aduna si altele pe lista…


Lasă un răspuns

