Lb. rom / intrnt

8 Aprilie 2008

Adrian prescurtatoru'V-ati lovit vreodata de prescurtari pe care sa nu le pricepeti de nici o culoare? Ma refer in special la Internet fiindca este cel mai propice mediu pentru un astfel de virus. Eu m-am lovit rar, dar asta fiindca deja le-am invatat mai pe toate. It’s called „l33t”.

V-ati lov vrdt d prscrtri p kre s n l pricepeti d nici o clr? M ref in spec l Int finca e cel mai propice mediu ptr un astf d virus. Eu m-am lov rar, da’ asta ptr k deja le-am inv mai p toate. Its clld „l3t”.

Ce te faci insa in situatia in care persoana cu care conversezi pe Yahoo! Messenger mai este si grabita, mai este si anti-talent la scris si tocmai si-a schimbat tastatura cu una care are tastele orientate putin diferit… stiti voi… din alea de zici ca pilotezi Nebuchadnezzar-u? Stiu ca mi s-a intamplat ceva similar insa nu imi aduc aminte exact discutia asa ca, pentru moment, vom merge pe aceasta idee doar ipotetic.

C t fci in stiuatia in kre pers cu kre conv p mess e gbrita, e antialent l scris si dabea si-a  a shcmbh tast cyu na kre are tast orieuntate purint fid… u stii… aleal d zivi k politezi nenabuchehamn? Stiu k am patit ceva similaar da nu-m ascu amintr exct disc asa ,k ptr mom , voma mmege p aceata idee doar ipotec.

Este foarte interesant de asemenea ca, pe langa deprinderile de mai sus, interlocutorul sa o mai si incerce pe „rongleza”. Uneori o astfel de discutie te poate binedispune pe termen lung. : D

E vry intrsting btw k, pe lanag dprinderil up, pplu sa o mai si try p ronglush. Somtmes un talk like that t pote get bine long timee. : DD

Insa efectul maxim il va avea intotdeauna o persoana care a fost precoce inca de mica si a descoperit ca exista lucruri mai utile in viata decat cartea.

Bah… e maxim effu dk ala cu kre vb e baiatzash d bebe si stiee k smardoialla e viatza bah! U marsh cu cartea! 

Ma gandesc ca si prescurtarile astea au o limita a deductiei daca nu a inteligibilitatii. Chiar si-asa, sunt convins ca virusul acesta se va raspandi si se va dezvolta in continuare, si spun asta avand ca argument situatia invatamantului romanesc de o buna perioada de timp. Totusi… care va fi limita? Oare ceva de genul asta:

Me thnk k presc = 1 lim * dedct / intlg. Kr &, i knw k vrs >> & ++, & zic k scul rom scks d mult. Eh… kt lim?

10 Responses to “Lb. rom / intrnt”

  1. criserb Says:

    mda… si eu ma lovesc zilnic de tot felul de oameni care folosesc prescurtati, care de care mai cretine… in general le inteleg dar nu le suport… cea mai grea de citit pentru mine este ceea ce-l contine pe „k”… nush de ce, dar imi vine greu sa o citesc.

    Pe langa asta mai sunt multe, fiecare scrie asa cum vrea, dar ma gandesc ca in felul asta uiti draq sa scrii :)

    Nu folosesc prescurtarile decat cateva: pt, vb, btw, stf si chestii din astea simple.

    Hai sa-ti zic ce ma enerveaza pe mine… mai tare ca prescurtarile :) este nefolosirea majusculelor atunci cand e vorba de nume proprii… nush, am o obsesie cu asta si mi se pare lipsa de respect pentru fatza de cel ce-i pronunti numele :)

  2. Hypnotic Says:

    „criserb” -> „Nu folosesc prescurtarile decat cateva: pt, vb, btw, stf si chestii din astea simple.” … Nush de ce dar l-ai uitat pe „‘nush’ de ce”… la „draq”… poate intra in categoria „chestii din astea simple”.

    Acum hai sa va zic ce ma enerveaza.

    Ma enerveaza oamenii care vorbesc si scriu precum Yoda. Exemplu „sa-ti zic ce ma enerveaza pe mine” :) Oare e corect spus: „ma cheama pe mine Gigi”? Oare se poate spune: „sa-ti zic ce ma enerveaza PE TINE”?

    Ma mai enerveaza oamenii care se dau „destepti” dar fac greseil de genul „mi se pare lipsa de respect pentru fatza de cel ce-i pronunti numele”… Poftim? Cum adica „pentru fatza de cel…”? OK, „criserb”… probabil ai dorit sa scrii ceva dar ai sters, ai revenit, ai scris altceva, nu ai recitit ce ai scris inainte de a trimite mesajul… Sau poate ai incercat sa faci o gluma…. Mai in gluma, mai in serios, te rog sa-mi explici cum pronunti tu majusculele din numele proprii? :)

  3. criserb Says:

    :(( m-ai facut prost… ce rau esti… sau rea, numai femeile sunt asa de rele :)

  4. lavinia Says:

    si pe mine ma enerveaza moda asta cu prescurtarile si mai ales roengleza (sau cum ii zice verzei care rezulta). m-am lovit de ele cand am inceput sa vb cu nepoata mea de 11 ani pe mess. m-a luat durerea de cap incercand sa descifrez frazele scrise prescurtat, insa m-am ambitionat… e ca o limba noua pe care trebuie sa o cunoscti daca vrei sa te intelegi cu unii oameni.

    in afara de asta, enervant e si faptul ca
    – se scrie „miam” in loc de „mi-am”, si exemplele ar putea curge…
    – unii pun pauza inainte de punctul care sfarseste o propozitie si nici nu lasa spatiu dupa. am intalnit asa ceva la o firma de traduceri, culmea!
    – si eu am inceput sa nu mai scriu cu majuscule la inceputul frazei :|. Promit ca ma voi indrepta. :D

  5. canalia Says:

    Deci.

    Eu am ceetIT art. asta s m s pare k pe undva ai drept dar nu vreau k s m pron in def.

    Conkret, e panik dak skrii si asea? K orcum, pe mine cand ma citeste cneva ma citeste, nu ma corek.

    Am zis si eu, nu am dat koo paroo.

  6. Vanghelie Says:

    Tot. de acrod koo Canalia.
    Vota-ti-ma!
    Ma duk reaq la munk, am ar-so pe bloguri destool az.

  7. aureen Says:

    Poate ca prescurtarile ascund un complex…eu as folosi prescurtari doar daca nu as fi sigura de calitatea gramaticala a cuvintelor pe care le scriu. Eu…
    Altii le folosesc pentru ca e cool…altii pentru ca sunt busy…
    Cert e ca ma enerveaza la culme si cateodata parca i-as lua de guler pe unii spre a le spune „scrie, frate, in romana”. Nu cred ca o persoana care isi stie limba, va adopta prescurtarile excesive. Nu cred.

  8. Hypnotic Says:

    Varianta asta e chiar tare: „Eu as folosi prescurtari doar daca nu as fi sigura de calitatea gramaticala a cuvintelor pe care le scriu […] Altii le folosesc pentru ca e cool”. Mai bine spuneai ca folosesti prescurtari pentru ca e „cool”, nu pentru ca nu „iti stii limba”. Dar hai ca incerc sa te ajut putin – „Limba Româna, doresc sa ti-o prezint pe Aureen. Aureen ea e Limba Romana”. :)

  9. aureen Says:

    Ce incerci tu sa spui acolo? Am incercat sa gasesc cateva explicatii. Eu nu folosesc prescurtari! Pur si simplu. Daca as folosi…ar fi variantele de mai sus. :)

  10. catamax Says:

    in ritmul asta ajungem ca in filmul IDIOTCRAZY…….si nu prea imi vine a rade
    pentru mine pare rusa …. ca ..de nu degeaba i se zice limba proasta


Lasă un răspuns

