Bucuresti, micul Las Jegas!

16 Aprilie 2008

adrian-gambler_128x128 De ceva vreme am sesizat un fenomen destul de bizaaar (ce cuvant frumos : P ) care se petrece in Bucuresti. Aparent normala intr-o lume libera si democrata, pe mine unul ma sperie totusi evolutia acestui fenomen si ma face sa cred si mai mult ca aglomerata noastra capitala gri va deveni un simplu domeniu care faciliteaza profiturile rapide si NIMIC ALTCEVA! Probabil ati observat si voi asta dar nu sunteti 100% convinsi. Insa eu vorbesc aici de cazinourile de la colt de bloc care apar ca ciupercile in ultima vreme!

Nu stiu care este situatia in toate cartierele (in centru sigur e la fel ca la mine) insa in cartierul Dr. Taberei se poarta de ceva timp cazinourile in cuplu. Evident, ar fi absurd ca 2 caziouri apartinand aceleiasi firme sa fie situate unul langa altul, dar, chiar si cu patronaj diferit, tot mi se pare ciudat ca ele supravietuiesc aproape lipite unul de celalalt desi sunt concurente. Am vazut buticuri, shaormarii, magazine de tot felul in aceeasi situatie care au avut o soarta clara: cel mai bun a supravietuit! Totusi, cazinourile se pare ca-si permit sa convietuiasca unul langa celalalt de parca ar fi convinse de succesul ce va urma. Si de ce n-ar fi, tinand cont ca ne bucuram de o populatie cu o dorinta de castiguri rapide cum nici un alt popor n-a mai pupat.

Stiu ca pe unii nu va prea preocupa subiectul asta ca, deh, suntem obisnuiti sa ne inchidem in propria sfera de fericire si sa o protejam doar pe ea, ignorand ceea ce e in afara ei dar mie unul, fenomenul asta imi provoaca parca viziuni sumbre cel putin in privinta Bucurestiului. Sunt mai mult ca sigur asupra profiturilor cazinourilor, si faptul ca nu au nevoie de publicitate desi „stralucesc zi si noapte” imi sustine aceasta convingere. Cu toate astea, mi-e teama de ziua in care vor incepe campanii de promovare si vor incerca sa intre cu fortza printre viciile noastre, atunci va veti da seama mai bine ca poate e ceva in neregula cu fenomenul de care va vorbesc.

Ca si fenomen secundar, am observat disparitia gheretelor albe si mici cu jocuri mecanice. EXACT! Acele gherete care pana nu demult supravietuiau inghesuite intre un magazin gsm si o gogosarie, intre un SH si o farmacie sau in orice alt loc in care se puteau camufla decent. Se pare ca nu mai au succes… iar eu imi imaginez doar doua variante pentru aceasta situatie: 1. Au fost coplesite de cazinouri; 2. Au evoluat in cazinouri.

Generatia mea s-a lovit din plin de jocurile mecanice, de „compoturi” sau de Black Jack si, believe it or not, eu mi-am servit lectia din plin in acea perioada. Pana si nevinovatele flippere mi se par niste otravuri acum, desi sunt al naibii de „lipicioase”. Am renuntat chiar si la orice fel de jocuri pe calculator… unii ma vor privi dubios, altii vor ridica din umeri… I know better. ; )  I know… they’re life consuming!

Daca ar exista un raport intre castigatori si pierzatori ai cazino-urilor sunt convins ca talerul cu pierzatori mai, mai ca ar atinge pamantul! Am cunoscut cativa pierzatori, unul chiar a ajuns vedeta fara voie. Probabil ati tot auzit de el in ultima vreme sub numele „bancherul sinucigas”. Fost coleg de liceu si ulterior amic, nu l-as fi vazut nici intr-o mie de ani in situatia de acum, dar viata m-a obisnuit deja cu astfel de socuri asa ca nu ma mai mira nimic.

In conluzie… nu vreau sa zic ca e tocmai ceva rau, pana la urma nu ne obliga nimeni sa pasim pragul cazinourilor, incerc doar sa aflu daca gresesc si de fapt ma minunez aiurea asistand la aceasta situatie… poate ma ajuta careva sa inteleg daca ma insel sau nu.

4 Responses to “Bucuresti, micul Las Jegas!”

  1. canalia Says:

    nu pricep la ce te referi. ce cazinouri? ai o poza?

  2. Adrian Says:

    O sa completez articolul cu niste poze cat de curand…


  3. […] uitat de pozele cu “cazinourile surori” insa n-am apucat sa le fac nici pe astea. O scurta precizare pentru Canalia si oricine n-a […]

  4. mano Says:

    eu cred ca sunt doar niste metode foarte bune pentru patroni de a spala bani din afaceri ilegale. sunt doar de suprafata cazinouri, oricum in ele merg tot cei din aceeasi clasa. imi permit sa ii numesc tigani si sarlatani. un om normal sta acasa, trece fara sa le ia in seama si tot asa. am sesizat si eu in buzau cum se inmultesc. si eu asta cred, ca sunt niste fabricid e spalare a banilor.


Lasă un răspuns

