Muuu… lta m#*e pentru turisti

19 Octombrie 2008

adrian-cerbAm fost la Sinaia weekendul asta. Da, imi place la noi la munte, sau cel putin ma straduiesc sa ignor lumea si sa simt doar natura care ma-nconjoara acolo, fiindca este cu adevarat deosebita si impresionanta. OK, poate sunt prea pretentios insa traiesc de cativa ani un sentiment de depreciere a tuturor zonelor turistice din Romania. Ori poate n-am vizitat destul sau nu pot eu sa inteleg trendurile. In fine… am avut parte de un weekend neasteptat de insorit la Sinaia asa ca mi-am mai reincarcat putin bateriile dupa 1 saptamana destul de grea. In acelasti timp insa am reusit sa-mi mai dezvolt putin sentimentele anti-nationaliste si pe cele ecologice.

Atat cat am apucat sa ma plimb in cele 2 zile am observat cum Sinaia devine usor, usor un alt oras producator de bani si… cam atat. Banci, cazinouri si farmacii. Cum spunea cineva apropiat (nu-mi aduc aminte la ora asta cine): „De-acolo iei bani – acolo ii pierzi – iar acolo iti tratezi durerile de cap de dupa”. O teorie foarte plauzibila dupa parerea mea… : )

Am urcat si la Peles. Mare amator de suveniruri (in special magneti de frigider :P) am studiat absolut fiecare taraba pe langa care am trecut in drumul care urca catre castel. Si ce am invatat noi dupa acest drum copii? Am invatat ca romanii fac turism chinezesc. Asa ii zic eu… turism chinezesc. De ce? Fiindca pun pariu cu voi ca in curand pana si macrameurile sau goblenurile traditionale vor fi importate din China.

Mi-am adus aminte ca in Grecia gasisem printre suveniruri un fel de tablou postat intr-un sevalet. Acesta ilustra zona turistica in care ma aflam. Mi s-au parut foarte simpatice tablourile astea insa, cand am vrut sa cumpar, am descoperit ca erau de fapt „made in China”. N-am repulsie fata de produsele chinezesti dar nu mi s-a mai parut autentic si personal asa ca n-am mai cumparat. Am descoperit aceleasi tablouri si la Sinaia. Identice, tot made in China, insa ilustrand desigur Castelul Peles. How funny! Ma intreb… oare apeleaza comerciantii la producatorii chinezi sau exista vreo corporatie chinezeasca care acopera cu astfel de suveniruri toate zonele turistice din lume? Sau cel putin din Europa? Nu stiu, trebuie sa mai vizitez ca sa ma decid. Imi pare rau ca n-am facut poze ca sa va arat despre ce suveniruri era vorba, poate ma ajutati voi.

Sunt convins ca turistii, mai ales cei straini, sunt destul de inspirati sa nu cumpere drept suvenir orice pistol cu bile, lanterna cu baterii 777 sau orice imitatie de PSP denumita Pop Station (actually, un fel de tetris mai colorat), lucruri care se gaseau din belsug acolo. Dar, intreprinzatori din fire, comerciantii nostri se dovedesc mult mai inspirati atunci cand iti forteaza atentia cu chinezarii pe cat de imbecile pe atat de haioase dar care, din pacate, nu fac altceva decat sa… goneasca turistii. : | Cel mai bun exemplu este „vaca exposed”, care isi desface mantia gen matrix si-ti arata ditamai „mc-hammeru'” in timp ce mugeste si rade haotic. Imaginea de mai jos ar trebui sa fie destul de exemplificativa. : P

Cat despre concluzia mea finala… dupa ce ca nu stim sa ne promovam ultimele zone pitoresti ramase, ne mai si dam arama pe fatza si le aratam noi turistilor ca, DA, le-o tragem si la m#*e daca e necesar numai sa cumpere dreaq’ ceva.

P.S.: Dragi copii care aruncati cu castane in veverite si draga diriginta inconstienta, data viitoare o sa vin inarmat! : D

3 Responses to “Muuu… lta m#*e pentru turisti”

  1. criserb Says:

    Mda… si uite asa o sa ajungem sa nu mai cumparam suveniruri, incet incet o sa se sature tot taranul de ele, si or sa ramana acolo pe taraba dandu-le m#*3 tocmai lor vanzatorilor de gunoaie… sper ca asta sa se intample cat mai repede…

    Dar atata timp cat taranul cumpara… ele o sa se tot vanda si o sa ne zgaraie pe ochi :(

  2. Iuliana Says:

    Nu inteleg uimirea. Ca si cum daca te-ai duce in Zambia te-ai astepta sa vezi predominant chinezi:P. Sinaia e in Romania, iar Romania este un imens bazar „multi-color”, plin de indivizi care ar vinde-o si pe maica-sa, si pe fi-sa, si pe clonele lor chinezesti numai ca sa asculte manele inconjurati de tovarasii lor slinosi. Cat despre copiii care arunca cu castane in veveritze…. cred ca deja ii pot numi „nostalgici” (uita-te in spatele blocului pentru un update asupra ocupatiilor actuale).

  3. Karelia Says:

    Mdea….am vrut sa merg si eu la Sinaia in weekendul asta! Dar am mers la Bran, tot aia! Aceeasi tiganie, suveniruri numa cu Dracula, Dracula si Dracula! Who the fuck is Vlad Tepes? Vlad Tepes e ala mic care a facut palatul asta la fel de mic, unde nu ai loc sa treci ca dai cu capu in tavan, ca pe vremea aia nu faceau ei castele si palate ca noi, cu turnulete si termopane. Erau vai ei, faceau de lemn si piatra!
    Plastiiiiiiiiiiic, mult plastic cu beculete! Nu m-am uitat daca erau made in China sau made in Craules Region, adica circa 80% din teritoriul tarii.


Lasă un răspuns

