N-am votat! Si-acum ce?

1 Decembrie 2008

adrian-senatorMa bucuram nespus ieri cand, dupa primele sondaje, a reiesit ca, mai ales in Bucuresti, numarul votantilor a fost mai mic decat ma asteptam chiar si eu. Eu! Nesociabilul paria anti-orice. :D Am observat imediat, atat pe TV cat si online,  reactii mai mult sau mai putin dure ale unor oameni revoltati de neimplicarea semenilor in alegerea viitorului, de lipsa lor de raspundere si simt civic. Ce lume responsabila! Am zambit. :) Apoi mi-am dorit sa pot trimite subliminal fiecaruia mesajul… „cat de naiv esti”.

Citisem acum ceva vreme despre un posibil viitor al tarii noastre, un viitor care ilustra o Romanie divizata in mici „triburi” autonome care isi vor face legea de capul lor. Parea o prostie la momentul respectiv dar acum… zambesc iar. :) Ranjesc chiar…

In ultimii ani am incercat sa-mi dezvolt cat mai mult sentimentele de apatrid si de individ unic (sexy, genial si perfect :P ). Cu toate astea fara interactiunea cu cei din societatea in care traiesc n-as putea sa ma numesc individ, nu? Singurul regret este ca societatea asta este formata in marea ei majoritate din romani, romani pe care incep sa-i privesc din ce in ce mai mult cu compasiune.

Si acum… sa facem conexiunile. :) Ce-are a face apatridul cu romanii?

Romania e doar o tara. Atat! O tara ca multe altele, o tara la fel de infecta ca multe altele, o tara care s-a depreciat in ultima vreme ca multe altele. O tara care-a devenit uluitor de corupta. Ca multe altele. Apatridul este un om fara tara. Apatridul Adrian este un om care vrea sa traiasca, nu sa raspunda in fata unei tari doar fiindca s-a nascut acolo. Apatridul Adrian vrea sa creada ca este un individ liber, care raspunde in fata legilor morale si etice si nicidecum in fata unor legi votate de mari oameni de afaceri sau mai stiu eu ce cantareti sau sportivi. Intr-o vreme speram intr-o forta politica formata numai din profesionisti, din oameni care au scoli de stiinte politice. Acum am inceput sa repet tuturor ultima teorie care mi se confirma pe zi ce trece: „indiferent cine este la carma tarii, tot marile corporatii si marii bogatasi ai lumii vor trage sforile”. Ar fi culmea sa nu fie asa. Daca vreti sa intram in detalii, incercati sa aflati cam cati bani investeste cineva care vrea sa apara pe listele pentru senat. Sau va imaginati ca ei sunt oameni care au trait toata viata pentru asta si s-au pregatit temeinic? :) Cata naivitate…

Tot ce pot sa mai sper in ziua de azi este o mare conspiratie a oamenilor de stiinta, a savantilor, a geniilor… o conspiratie care sa ma surprinda atunci cand va demonta toate structurile politice, financiare si economice. Suna de-a dreptul cretin, stiu! Eu vreau totusi sa cred ca am reusit sa privesc un pic din afara „matricei” si am reusit sa fac cativa pasi inainte. C’mon… stiti ca intotdeauna mi-a placut sa fac pe desteptul. :P

So… indiferent cine iese… chiar credeti ca are vreo importanta? Chiar credeti ca este atat de simplu si clar pentru toti felul in care este oranduita o masa de oameni? Partidul X ajunge la putere, ne-a promis marea cu sarea, ne va elibera de dureri, ne va da lapte si miere zilnic, ne va face bine pe toti, ne va salva de la orice nenorocire, ne va… bla bla bla… Spirit civic my ass!

12 Responses to “N-am votat! Si-acum ce?”

  1. Iuliana Says:

    Nici eu n-am votat… si nu cred ca poate exista o conspiratie a „oamenilor de stiinta, savantilor, geniilor” samd. „La vida es sueno”. So… NOAPTE BUNA, COPII!:)

  2. Karelia Says:

    Nici eu nu am votat! Mi-e sila de tot ce inseamna vot, politica si mai ales de simtul civic pe care TREBUIE sa il ai. Am vazut azi la TV diverse personulitati din politica plangand ca romanii nu au simt civic! Extraordinar! Da, trebuie sa ai simt civic, dar nu esti OBLIGAT sa ti-l si manifesti! Esti liber sa zici „duteti-va toti dracu” asa cum esti liber sa pui stampila pe un idiot, pe un partid (din care face parte acel idiot) sau pe langa lista de idioti ca sa fie nul.
    Raman la ideea mea: SA II IMPUSCAM PE TOTI! Se ofera cineva?

  3. Adi Says:

    Poate te va surprinde asta dar…nici eu nu am votat. Stateam duminica dimineata la televizor impreuna cu mai multe persoane si ne-am dat seama de un sentiment general in camera: nu ne mai intereseaza. Pana acum era fie datoria civica, fie speranta sau poate doar obiceiul de a merge la vot care ne-a facut sa ajungem in fata urnelor. De data asta nu a mai fost nimic, nici un sentiment, nici o speranta si nici o ingrijorare. Am preferat sa stam la o cafea si la un mic dejul copios decat sa mergem la vot sa ne facem „datoria” de cetatean. Spre finalul zilei cinva s-a simtit vinovat ca nu si-a exercitat dreptul constitutional asa ca a trebuit sa mergem cu acea persoana sa isi anuleze votul pt ca la sfarsitul zilei sa fim cu totii impacati. Eu zic ca naivitatea ca cineva care apare o data la 4 ani pe sticla o sa imi schimbe in vreun fel viata a inceput sa dispara. Pana la urma cred ca singurul care poate sa faca o lume mai buna pt mine sunt doar…Eu.

  4. Alex Says:

    Cred ca trebuia sa mearga la vot toata lumea care nu a fost si sa puna stampila pe nimic. Poate asha le aratam ca de fapt nu este nepasare, doar ca nu mai ii suportam.

  5. Adrian Says:

    @Karelia – „personulitati”!!! :)))) Tare asta!

    @Adi – Wow! Da, ma surprinde asta tinand cont de ultimele noastre contre pe tema asta. Si subscriu la ideea ca singurul care poate sa faca o luma mai buna pentru el este chiar… EL. :) Sounds wicked but it’s true…

    @Alex – Mi se pare ca CTP a facut faza asta. :D Si a povestit public…

  6. serban Says:

    eu am votat; un prieten nu a vrut sa voteze, dar l-am momit cu niste beri sa vina cu mine; in cele din urma, i-a venit ideea salvatoare: a intrat si el in cabina, da pus stampila dupa care a scris mare romanescul „sugi p…”

    nu era mai simplu sa faca toti la fel? nu de alta, dar multi din cei care nu au votat vor avea surpriza sa afle ca de fapt au votat fara sa stie, la cate manarii se fac in sectii

  7. octavian Says:

    Celor care nu au votat ar fi cazul sa li se ridice acest drept de a vota, sunt curios atunci ce ar mai zice/face…

  8. Adrian Says:

    @serban – Si totusi mi s-a parut mai simplu sa fac altceva. :P Dar ai dreptate, la cate manarii se fac si cu astea nu te mira daca auzi de nou-nascuti sau de „proaspat” decedati care au fost la vot.

    @octavian – Aaa… pai din moment ce n-am votat? Cam ce crezi ca as zice/face? :D

  9. Luci Says:

    Nici eu n-am votat, dar daca as fi avut drum pe langa vreo sectie de votare pe bune as fi votat! Pe Becali evident… daca Romania este tot de cacat, la fel si conducerea, de ce Becali sa fie ignorat? Sa se distreze si el unpic…! Dar de… votul meu a lipsit si d-asta nu a iesit el. :))

  10. marie jeanne Says:

    Eu ce sa mai zic, o vajnica campanista anti-vot? :-S


  11. eu am votat, votez si voi vota mereu. si, si, cum ai putut sa fii apatrid in momente ca astea? oricum, daca vrei sa incepi sa dai din coate pentru conspiratia aia a geniilor, don’t be a stranger. mi se pare interesanta ideea:P

  12. Adrian Says:

    @Luci – Ti-ai scos ma cercelu? :P Da… ma gandeam sa scriu un articol vizionar despre asta: cum ar arata Romania sub Becali sau Vadim. :D Ceva in genul https://webzro.wordpress.com/2008/03/18/cum-ar-fi-daca-n-ar-fi-fost/

    @marie jeanne – Ma gandeam eu asa ca… daca facem campanie mai multi poate reusim sa organizam o zi de anti-votare, cu sectii anti-vot, urne invers, din care scoti voturile in loc sa le bagi… sau buletine de vot cu partide pe care daca pui stampila sa fie obligate sa se desfiinteze. Hmmm… am inhalat ceva sau… iii… ce unicorn frumos… :P

    @another cherry – Actually ideea nu-mi apartine. M-am inspirat dintr-un proiect propus de un savant… nu e conspirativ deloc… o sa caut si o sa-ti trimit link-ul.


Lasă un răspuns

