Demnitate, jocuri si nazisti

24 Februarie 2009

demnitate-jocuri-si-nazistiOk, ok… nici n-am revenit bine si o sa scriu iar de filme dar stiti doar ca am o pasiune. Si cine-a mers pe mana mea pana acum n-a regretat. Si fiindca n-am nici timp si nici inspiratie sa detaliez fiecare film care mi-a acaparat atentia in ultima vreme, de data asta o sa va prezint pe scurt si cat mai comprimat 3 realizari recente care mi-au placut mie mai mult, unul mai artistic ca celalalt. :)

Coincidenta, actiunea a 2 din filme se petrece in perioada celui de-al doilea razboi mondial. In ultima vreme m-am tot lovit de filme cu referire la nazisti si deja incep sa dezvolt colorate noi paranoi. :D Diferenta este ca unul pune accentul pe actiune iar celalalt pe drama.

The Boy in the Striped Pyjamas”  descrie o poveste oarecum fascinanta despre prietenia interzisa dintre 2 pustani, unul evreu si altul fiu al comandantului lagarului de concentrare in care era inchis si cel dintai. Cei doi comunica si chiar se joaca in cea mai mare parte a filmului prin gardul de sarma ghimpata electrificata fapt care mie mi-a provocat pe tot parcursul imaginilor o senzatie foarte stranie. Finalul este total haotic si in acelasi timp infiorator si te face sa vrei si sa nu vrei sa mai vezi inca o data filmul.

Actiunea lui „Valkyrie” se petrece aproximativ in aceeasi perioada insa, spre desoebire de filmul precedent,  abunda de dinamism, suspans si… militarie. Canalia o sa ma injure acum fiindca el a fost dezamagit in cele 2 ore de vizionare tinand cont ca s-a tot asteptat sa apara si Rambo. Maybe next time!
Pe scurt… filmul reda povestea reala a complotului spectaculos pus la cale de mai multe cadre militare si personaje politice ale vremii in vederea asasinarii Fuhrerului cu aproape 6 luni inainte ca acesta sa se sinucida. Desi aparent complotul a fost un succes Hitler a reusit sa scape si sa reintoarca ca prin minune situatia in favoarea lui.
Stiu ca n-am trait la intensitate maxima actiunea acestui film dat fiind faptul ca istoria redata aici imi era cunoscuta insa cu siguranta felul in care au fost ecranizate curajul si demnitatea de care au dat dovada unele personaje in aceasta poveste m-a captivat si a reusit sa ma tina „in priza”.

Si continuam tot cu demnitate fiindca cuvantul din titlu facea referire la thrillerul „Nothing But the Truth„, film care m-a facut sa mai sper inca o data in sinea mea la lucruri parca total pierdute in ziua de azi. Repede si concis… o reporterita care da in vileag falsitatea unor informatii in baza carora SUA a atacat un alt stat trece pe tot parcursul filmului prin calvarul proceselor si inchisorii datorate faptului ca nu vrea sa divulge sursa informatiilor sale. Daca incapatanarea cu care risca inchisoare pe un termen nedefinit o sa para la un moment dubioasa atunci la final veti face ochii mari si ii veti da dreptate de 2 ori. Just watch it!

Si da, daca la categoria „Cel mai bun film de animatie” Oscarul n-ar fi fost luat de Wall-E as fi desconsiderat total aceste premii. ;)

Trailer „The Boy in the Striped Pyjamas”

Trailer „Valkyrie”

Trailer „Nothing But the Truth”

8 Responses to “Demnitate, jocuri si nazisti”

  1. canalia Says:

    Valkiria e un documentar extrem de lung, inexact si incarcat de replici absolut hilare, de genul… hai sa-l omoram pe Hitler, dupa care primul lucru pe care il vom face va fi sa desfiintam lagarele de concentrare.

    Yeah, right! Sunt convins ca in mintea lui Bryan Singer, un evreu, asta aveau nemtii de gand. Nu v-ati saturat de cate pupaturi in cur isi trag evreii intre ei si cat de esentiala este problema evreiasca pentru planeta asta?

    Dar nu asta vroiam sa spun, ci altceva:

    Valkiria e un film esentialmente gay, din urmatoarele motive:

    1. e cu tom cruise
    2. bryan singer e gay
    3. bryan singer e dislexic
    4. bryan singer a facut si The Usual Suspects, cu Kevin Spacey, care e gay!
    5. tom cruise l-a finantat cu conditia sa joace el rolul principal, din cauza ca e gay.

  2. Ionut Says:

    Nu prea mi-a placut … eu am vazut acum vreo 2 ani o versiune in germana, deci cu nemti!

  3. mybrainquit Says:

    Tre sa iau si eu „Nothing but the truth”. Apropo, Adrian, ai vazut House of sand and fog?

  4. dasiprimeste Says:

    @canalia tu esti gay.

  5. Karelia Says:

    Nu am vazut Nothing But the Truth, dar le-am vazut pe celelate doua.
    Slumdog Millionaire ai vazut? Pareri?
    Eu l-am vazut de curiozitate pt ca ma streau toti prieteni cu faze de genul: „mama ce film”, „oaa ce film”! si evident ca am fost curioasa :). Nu inteleg de ce toti „criticii” de film au zis ca e „telenovelistic”. Nu au inteles nimic din filmul asta. Au comentat si rascomentat numai de povestea de dragoste care e, ca orice poveste de dragoste, siropoasa, si s-a trecut peste cea mai tare faza a filmului si, de fapt, esenta filmului: modul cum un pusti crescut in ghetou ajunge milionar. Un om fara studii, necitit, ajunge milionar, avand raspunsurile invatate din „scoala vietii”.

  6. Ionut Says:

    adica nu stiu, e ok! :) hai sa zicem asa pt incurajare!

  7. costin Says:

    tot in categoria asta de filme va recomand sa vedeti „Miracolul de la St. Anna” (Miracle at St. Anna cu un n sau 2). E foarte bun filmul si pe mine m-a impresionat.

  8. varza Says:

    :)) =)) tare aia cu teapa de 1 aprilie :))
    n-am gasit unde sa comentez altundeva :P


Lasă un răspuns

