Test NASA

4 Februarie 2010

Cosmonautul AdrianDaca va intrebati cum a ajuns Prunariu, un compatriot, sa faca parte din programele de cucerire a spatiului… sunteti liberi sa cautati pe Wikipedia.
Cat despre acest articol, tineam mortis sa va prezint un test distractiv de logica din cartea „Matematica de vacanta” de Titus Popescu (1986) pe care, pustan fiind, obisnuiam sa il fac o data la cateva luni. Am zis DA, se poate vorbi si de o obsesie aici… De ce? Veti descoperi singurei doar daca reusiti sa-l treceti. No cheating!

Here u go:

Fie urmatoarele 16 propozitii:

1. Sunt cinci case in sir.
2. Englezul sta in casa rosie.
3. Spaniolul are un caine.
4. Japonezul fumeaza Pall-Mall.
5. Rusul bea ceai.
6. Daca stai cu fata la case, cea de culoarea fildesului e in dreapta celei verzi.
7. In casa din mijloc se bea lapte.
8. Norvegianul sta in prima casa.
9. Casa vecina cu a norvegianului este albastra.
10. Vecinul englezului fumeaza Chesterfield.
11. In casa galbena se fumeaza Camel.
12. Vecinul celui care fumeaza Chesterfield are o vulpe.
13. Vecinul celui care fumeaza Camel are un cal.
14. Cel care fumeaza Benson bea oranjada.
15. In gradina casei celui care fumeaza Marlboro sunt melci.
16. In casa verde se bea cafea.

Presupunand toate aceste propozitii adevarate, puteti spune:
A – Cine bea apa?
B – Cine are o zebra?

HINT: Puteti sa folositi un tabel 6×5 pe modelul de dedesubt.

culoare
nationalitate
tigari
bauturi
animale

10 Responses to “Test NASA”

  1. Dana Says:

    am simtit eu ca ai scris ceva :). din iunie nu mai trecusem pe aici

  2. Ioana Says:

    Norvegianul bea apa si Japonezul are zebra, desigur ;)

  3. Adrian Says:

    @Dana Ti s-au ascutit simturile. ;)

    @Ioana Daca imi dai si tabelul completat corect iti acord chiar si-un premiu!

  4. Mircea Says:

    Test Nasa :))
    Mai circula intr-o vreme sub numele de testul lui Einstein si pretindea ca doar 2% din populatie pot sa il faca. Not really.

    Dupa vreo 15 minute, rezultatele sunt:

    Galben – Albastru – Rosu – Verde – Fildes
    Norvegian – Rus – Englez – Japonez – Spaniol
    Camel – Chest – Malb – Pall Mall – Benson
    vulpe – cal – melci – zebra – caine
    apa – ceai – lapte – cafea – oranj

  5. Johnny Says:

    Pe mine a inceput sa ma doara capul inca de la a patra fraza, pe care oricum o consider falsa.

    In casa din mijloc se bea lapte! =))
    Cred ca cea mai simpla metoda de rezolvare e cu machete, cu omuleti, cu animale de plus etc.

  6. Florin Says:

    L.am faq in 15 minute.
    Prima data ni la dat la scoala si intr.o ora n.am reusit ..eram si derutat.

    si l.am facut acum si mi.a iesit in 15 min..

    Sunt un geniu la 15 ani .;))

  7. Bianca Says:

    L-am rezolvat si eu. Vreau sa remarc o mare eroare: „rusul bea ceai”- niciodata, rusu bea vodka!

  8. Dannyel Says:

    Va rog daca se poate imi puteti explicare amanuntit aceasta problema?
    Vreau sa zic ca nu am reusit sa aflu totul si chiar ma oftic ca unii stiu si eu nu.
    Daca imi poate cineva sami explice (ca sunt mai greu de cap)*

  9. Dannyel Says:

    Am incercat sa fac asta la scoala cu profu’ de logica si…..in fine am reusit dar a durat ceva mai mult de 15 minute :)) cum pretindeti voi.
    Dupa aceea i-am spus ca l-am gasit pe acest site si ca toti l-au facut ba chiar in 15 min :))) si evident a inceput sa rada.
    1.Mircea-tabelul l-am gasit si eu pe alt site exact asa :))
    2.Ioana-clar daca il rezolvai ne si spuneai cum ai facut pentru a demonstra inteligenta ta.
    3.Jonhnny ce; mai simplu e sa faci schema pe hartie !
    4.Florin (:))) cel mai tare asta)maaaa esti cel mai nare geniu ai pacalit atata timp lumea dar tot te-am demascat.
    Clar ca daca l-ai facut trebuie macar sa faci ca Ioana sa spui raspunsul,cred ca asa pot face si eu :)) intru pe site si zic ca am facut in 2 min problema cu „insula lui Helios”.
    5.Bianca ai dreptate cu rusul :)) tare poanta dar cred 99.99 % nu ai rezolvat problema.Dar 00,01 % e posibil deoarece se vede ca cel putin ai citito :))))))))))))))))

  10. bibanu Says:

    Englezu bea apa si Norvegianul are zebra


Lasă un răspuns

