Furtul bicicletei naște monștrii!

5 Iulie 2011

Mi-au luat-o din fața ușii. Acum probabil e la produs în altă țară…

Și nici măcar nu era a mea (iartă-mă frateee, frateeeee, frățiorul meu, c-am crezut că sunt mai zmeu). Frate-meu, care era posesorul de drept, mi-a zis că lui i-au mai furat una recent tot din scara blocului deși avea antifurtul gros cât BOA. Nu l-am luat în seama. Am mizat pe fețele prietenoase ale vecinilor și m-am bazat pe efectul intimidant al nenumăratelor camere de supraveghere dar și pe zecile de paznici și de SRI-iști din jurul blocului. Intimidare my ass… te pui cu colecționarii de biciclete?

După o seară de iluzorii investigații și plimbat pe la instituțiile din jur ca să verific înregistrările video (fără nici un succes!), m-am resemnat. Și m-am culcat.

A doua zi, de dimineață, încă ușor marcat de groaznica întâmplare, am descoperit că nu pot să mă lepăd de prisma plină de suspiciuni prin care privesc tot ce mă-nconjura (probabil că și din cauza că m-am uitat la prea multe CSI-uri). Și suspicios privind pe una din ferestre, descopăr în decor o dubioasă dubă albă pe care scria mare „TRANSPORT MARFĂ”. Hmmm… îmi zic. Paranoia – level 1.

Ridic juma’ de grad privirea și descopăr și responsabilii, 3 la numar, însirati pe o bordura și… șii… șiii… privind însetați în sus, parcă scanând blocul din care tocmai îmi începusem filajul. Hmmmmm… îmi zic iarăși. Paranoia deja o-ncearcă cu mine.

Stau și privesc, și-aștept ceva mișcare…
Zic… „poate-așteaptă vreun vecin ce vrea mutare”.
Nimic! Deși-am tot zăbovit o vreme de i-am admirat,
Mai mult de-atât, parcă prea des privirile ni s-au intersectat.

Îmi fac curaj… și-mi zic c-au fețele mult prea duioase,
Ca ceva amintiri, o poza sau chiar un portret robot să nu îmi lase.
Și n-ați ghici ce poze cul face iphone-ul,
Chiar și-obturat de site-n geamuri pe întreg balconul.

Dar nu-mi este de-ajuns! Și-mi fac mai mult curaj.
Deja-ncălțat, cobor în grabă etaj cu etaj.
Zic să le prind și numarul de la mașină, că-i păcat…
Dar ce să vezi… pseudo-cărăușii s-au cărat!

Hocus pocus… de intrați, nu mai ieșiți încălțați! În schimb… veți fugi capsați!

Paranoia deja se simțea ca la mă-sa acasă, ținând cont că dubioșii (aș putea să zic chiar tipici după dimensiuni și ten) dispăruseră în nici 2 minute, cât mi-a luat să cobor din bloc. Probabil că printr-o pură coincidență renunțaseră chiar atunci să-l mai aștepte pe vecin, crezând că iarăși au dat peste un sociopat neserios care face comenzi aiurea doar ca să le dea peste cap ritmul conștiincios de lucru.

So… what should we do next, Mr. Watson?

As funny as it sounds… mi-am montat strategic 2 webcamuri găsite prin casă, le-am corelat la un sistem de supraveghere banal găsit pe net care, o dată ce detectează mișcare, îmi trimite instant pe mail și pe ftp un număr prestabilit de screenshoturi, după care începe înregistrarea video. O trimite și p-asta, dar la final. N-am mai avut răbdare să mai fac și alte setări, dar ultima oară când folosisem softul (oarecum în aceleași scopuri), putea să bage și un sunet de alarmă sau să facă live streaming.

Paranoia nu ma lasă. Când mă apucă… ferea! Așa că… gândindu-mă că în eventualitatea unei situații nocturne neplăcute, o sa-mi fie mult prea lene să mă ridic din pat și să iau bâta de după ușă, pun mâna pe telefon și sun o veche cunoștință pentru a mă ghida rapid în bunele practici și metode pentru achizitionarea cu succes a unui oarecare revolver permis de legile în vigoare. Achiziția a devenit doar o chestiune de timp acum…

Sooo… dragi cititori… ipoteza. Paranoia sau fapt real… daca v-ați regăsi într-o posibilă continuare similară, cu mascatu-n casă, nespus de nerăbdător să vă strângă în brațe și să vă evalueze gratuit superba reședință, cum ați reacționa? Sau, revenind la prima parte, chiar și doar daca ați prinde hoțul bicicletei pe scara blocului în timpul faptei, cum ați reacționa? Conform legilor în vigoare sau conform propriilor instincte de protecție? Vă zic ce-aș face eu după ce ziceți voi primii… știu doar că mi-ar mai trebui o lopată.

5 Responses to “Furtul bicicletei naște monștrii!”


  1. Mie sa-mi dai bicicleta inapoi !

    Iti recomand aici sistem de supraveghere http://www.smartkit.ro
    Placa de captura, camera cu infrarosu, merge si pe laptop.
    Si cu ocazia asta fac si reclama mascata.

  2. Adrian Says:

    Indeed… foarte mascata… :)


  3. Mie să-mi dai antifurtul înapoi! Funcţiona perfect până să ajungă la tine!

  4. Adrian Says:

    Din cauza anti-furtului tau de kkt mi-au furat-o! ‘tu-ti fatza aia de macac…

  5. iuliana Says:

    Pff…imi pare rau pt pierderea ta (…a voastra:D ). Ce sa zic, poate are bafta si ajunge in alta tzara mai „lina”.
    Altfel, ca sa fiu in ton cu finalul post-ului tau…ce ai face dk ai avea o familie de traficanti de droguri in acelasi bloc cu tine, ai gasi de cateva ori pe saptamana oameni care se injecteaza in scara …si asta repetandu-se la infinit. Ma refer la ce ai face in afara de a te muta si a nu-ti mai pasa :).


Lasă un răspuns

